تحقیق-بررسی-و-تحلیل-كيفيت-فراگير-(tqm)-و-يادگيري-سازماني-بر-عملكرد-نوآوري
تحقیق بررسی و تحلیل كيفيت فراگير (TQM) و يادگيري سازماني بر عملكرد نوآوري
فرمت فایل دانلودی: .docx
فرمت فایل اصلی: docx
تعداد صفحات: 103
حجم فایل: 33 کیلوبایت
قیمت: 15000 تومان

توضیحات:
تحقیق رشته مدیریت با عنوان بررسی و تحلیل كيفيت فراگير (TQM) و يادگيري سازماني بر عملكرد نوآوري (مطالعه موردی؛ شرکت زمزم)، در قالب فایل word، و در حجم 103 صفحه، همراه با پرسشنامه مربوطه.

بخشی از مقدمه:
امروزه کیفیت به عنوان یکی از مهمترین شاخه های رقابتی جهانی مطرح می شود و مدیریت کیفیت فراگیر به عنوان راهی برای حفظ مزیت رقابتی در این عرصه مورد توجه قرار می گیرد (هوانگ ،2002) .
مسو (2002) بیان می کند که یادگیری سازمانی اهمیت استراتژیکی برای ایجاد موقعیت رقابتی شرکت دارد . با تحلیل سازمان هایی که کیفیت را اجرا می کنند در می یابین که کیفیت ؛ تغییر ، بهبود مستمر و یادگیری را تحریک می کند(مورینو،2005) .
سیستم های مدیریت کیفیت جامع به عنوان مهم ترین ابزار دستیابی به مزیت بازار نشان داده شده اند. در ادبیات اثبات شده است که شرکت هایی که TQM را پذیرفته اند عملکرد و مزیت رقابتی شان افزایش یافته است (والیر ،2000) . بسیاری از نویسندگان بیان کرده اند که فلسفه TQM می تواند ابزار مفیدی برای پرورش یادگیری باشد . TQM بر مبانی اصولی است که منجر به یادگیری و انگیزش شخصی ، دوایر کیفیت یا جلسات گروهی تخصصی گروهی تخصصی برای حل مسئله با استفاده از ابزارهای کیفی ، تمرکز بر رهبری و حمایت مدیریت ارشد و بهبود مستمری می شود که به شرکت برای ایجاد تکنیک ها و توانایی های جدید کمک می کند (جیمز ،2008) . تحقیقات نشان می دهد که TQM اثر مثبتی بر عملکرد سازمانی دارد و به تبع آن عملکرد نوآورانه دارد و در برخی از مطالعات رابطه بین یادگیری سازمانی و نوآوری اثبات شده است(هوانگ و همکاران ،2011) .

چکیده:
با افزايش رقابت در عصر حاضر و تغيير و تحولاتي كه در فن آور ي هاي امروزي وجود دارد، سازمانها براي رويارويي و مقابله با عدم اطمينان، حفظ موقعيت، گسترش عرصه رقابتي خود و بهره گيري مناسب از منابع نياز به نوآوري و بهبود عملكرد در محصولات و خدمات خود دارند. مدیریت کیفیت فراگیر با اصول نوآوری سازگار است و مدیریت کیفیت فراگیر را ایجاد سیستمی سازمانی و فرهنگی میدانند که منجر به گسترش نوآوری می شود و یادگیری سازمانی باعث توسعه،کسب، انتقال و بهره برداری از دانش جدید می شود که بهبود نوآوری را به دنبال دارد. عوامل متعددي در بهبود نوآوري و عملكرد نوآوري نقش ايفا مي كنند. در اين پژوهش با استفاده از رويكرد معادلات ساختاري به بررسي تاثير مديريت كيفيت فراگير و يادگيري سازماني بر عملكرد نوآوري با مطالعه موردي در شركت زمزم اصفهان پرداخته شده است . همچنین علاوه بر بررسی روابط بین متغیرهای تحقیق ، به بررسی نقش میانجی بودن یادگیری سازمانی در رابطه TQM و عملکرد نواوری پرداخته شده است.

فهرست مطالب:
فصل اول : کلیات تحقیق
1-1-مقدمه
1-2-بیان مسئله
1-3-اهمیت و ضرورت پژوهش
1-4-اهداف پژوهش
1-5-فرضیات پژوهش
1-6-قلمرو پژوهش
1-7-تعریف واژه ها و اصطلاحات
1-8-جمع بندی
فصل دوم: ادبیات پژوهش
مقدمه
2-1 - چارچوب نظری تحقیق
2-2- تاريخچه مديريت كيفيت جامع و سير تحول آن
2-3 تعريف مديريت جامع کيفيت (TQM)
2-4 ارکان فلسفي مديريت جامع کيفيت كدامند ؟
2-5 معيارهاي يك فلسفه مديريتي مناسب در جهت مديريت كيفيت
2-6 کدام فلسفه مديريتي ارجح است ؟
2-7 مفهوم مديريت در TQM
2-8 مفاهيم كليدي در TQM
2-8-1 مفهوم جامعيت ( Tital ) در فرهنگ TQM
2-8-2 نظريه مديريت كيفيت جامع ( T Q M ) در سازمان ناب:
2-9 فرهنگ مديريت كيفيت جامع
2-9-1- مشاركت فعال
2-9-2- توانا سازي كاركنان
2-9-3- تحول مديريت كيفيت جامع
2-10- پایه گذاران مدیریت کیفیت جامع TQM»
2-10-1 اصول 14 گانه دمینگ
2-10-2 اصول 14 گانه کرازبی
2-10-3 اصول 6 گانه ژوران
2-11- تاکید بر نیاز مشتری به منظور کسب رضایت آنها:
2-12- ضرورت تعهد مدیریت در اداره سازمان
2-12-1 پیشگیری از بروز مشکل
2-12-2 کیفیت به عنوان وظیفه همگانی
2-12-3 آموزش مداوم
2-12-4 رقابت
2-12-5 سیستم پاداش دهی
2-12-6 سیستم پیشنهادات
2-13-مدلهای مدیریت کیفیت
2-13-1-مديريت كيفيت؛ مدل تعالی سازمانی.EFQM
2-13-2-کاربردهای مدل تعالی سازمانی
2-13-3-مديريت كيفيت فراگير؛ مدل چنگال
2-14-اجزاي مديريت كيفيت فراگير
2-15-یادگیری سازمانی
2-15-1-نظریه یادگیری سازمانی
2-16-عملکرد نوآوری
2-17-کیفیت فراگیر و عملکرد نوآوری
2-- مديريت كيفيت فراگير، يادگيري سازماني و عملكرد نوآوري
2-19- پیشینه پژوهش
2-20-نتیجه گیری
فصل سوم: روش تحقیق
3-1-مقدمه
3-2-جامعه آماری پژوهش
3-3-حجم نمونه و روش نمونه گيري
3-4-متغیرهای پژوهش
3-5-روش تجزیه و تحلیل داده ها
3-6-ابزار سنجش متغيرها
3-7-روشهاي جمع آوري اطلاعات
3-8- جمع بندی
فصل چهارم : تجزیه تحلیل داده ها
4-1-مقدمه
4-2- توصيف آماري ويژگي‌هاي جمعيت‌شناختي جامعه
4-3- آزمون فرضیات
4-4- آزمون فرضيه هاي پژوهش
فصل پنجم: نتیجه گیری تحقیق
5-1- مقدمه
5-2- نتایج پژوهش
5-3-پیشنهاد های پژوهش
5-4- محدودیتهای پژوهش
5-5- جمع بندی
منابع پژوهش
پیوست ها

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.


آریافایل44 مديريت ,tqm ,كيفيت ,کیفیت ,مدیریت ,یادگیری ,مديريت كيفيت ,عملكرد نوآوري ,يادگيري سازماني ,مدیریت کیفیت ,می شود ,تحلیل كيفيت فراگير ,مدیریت کیفیت فراگیر ,مديريت كيفيت جامع2منبع

تحقیق اصول كلي رادارها و عملكرد آنها

پرسشنامه استاندارد تشخیص مدیریت دانش

بررسی فضائل رضوی در کتب عرفانی

تحقیق ارزیابی مشتری مداری بر اساس مدل سروکوال در شهرداری های استان مازندران- مطالعه موردی

پرسشنامه ارزیابی ابعاد مدیریت دانش در سازمان

تحقیق سازمانهای شبکه ای

پرسشنامه ارزیابی زیرساخت های مدیریت دانش در سازمان

مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

مرکز تعمیرات کالباس بر مرکز خرید لوازم یدکی لودر vps-poster1 تیک تاک کلیپ بانک لینک های دانلود فیلم ، دانلود سریال و دانلود آهنگ میباشد. فروشگاه میکاپ روز راه اندازی خط تولید زغال پرستار سالمند و پرستار بیمار در منزل خندیدن6 تبلیغات در تلگرام